УСЛОВИЯ ЗА ИЗПОЛЗВАНЕ НА ОНЛАЙН МАГАЗИН WWW.MISMO.BG

 

I. ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

    Настоящите общи условия уреждат взаимоотношенията между „Комтех Груп“ ООД, от една страна, и Потребителите (както са определени по-долу) на Онлайн магазина http://www.mismo.bg, от друга, във връзка с покупката на Стоки.

    Моля, прочетете Общите условия преди да използвате Онлайн магазина. Приемането на Общите условия е необходимо и задължително условие за сключването на договора за покупко-продажба между Потребителя и Търговеца.

    При използване на Онлайн магазина Вашите лични данни ще бъдат обработвани в съответствие с Политиката за защита на личните данни на „Комтех Груп“ ООД.

    II. ОПРЕДЕЛЕНИЯ

      За целите на настоящите Общи условия долупосочените определения следва да имат и да се разбират в следния смисъл:

      Търговецът - „Комтех Груп“ ООД е дружество, регистрирано по Търговския закон на Република България с ЕИК 201267307, със седалище и адрес гр. София, Манастирски Ливади-Запад, ул. „Ралевица“, № 73Б вх. А, ап. 11, имейл адрес за кореспонденция: info@mismo.bg, телефон: +359895601777.

      Онлайн магазина – Онлайн магазинът, който е достъпен на интернет страницата http://www.mismo.bg, включително всички негови подстраници, и който предлага за продажба стоки като дрехи, обувки, аксесоари и други.

      Потребителят/Потребителите - Всяко физическо лице, което е навършило 18 години и купува Стоки от Онлайн магазина, които не са предназначени за извършване на търговската му или професионална дейност, както и всяко физическо лице, което като използва Онлайн магазина действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност.

      Общи условия - Настоящите Общи условия, които включват условия за ползване на Онлайн магазина, включително правила за регистрация, поръчка на Стоки, доставка, отказ на поръчка, гаранции и рекламации, доброволно решаване на спорове, и всяка друга правно значима информация, която е свързана с използването на Онлайн магазина.

      Лични данни – Данни за Потребителите, които се събират от Търговеца при използването на Онлайн магазина от страна на Потребителите и чрез които те могат да бъдат идентифицирани.

      Стока/Стоки – Това са дрехи, обувки, бански костюми, бельо, аксесоари и други стоки, които се предлагат от Търговеца в Онлайн магазина за продажба на Потребителите.

      Договор за продажба - Договор, по силата на който Търговецът прехвърля или се задължава да прехвърли собствеността на Стоки на Потребителя, а Потребителят заплаща или се задължава да заплати цената за тях.

      Процедура за алтернативно решаване на потребителски спорове - процедура за извънсъдебно решаване на потребителски спорове, отговаряща на изискванията на Закона за защита на потребителите и осъществявана от орган за алтернативно решаване на потребителски спорове.

      III. РЕГИСТРАЦИЯ В ОНЛАЙН МАГАЗИНА
        1. Всеки Потребител може да направи регистрация и да създаде профил в Онлайн магазина.
        2. За да бъде завършена регистрацията в Онлайн магазина, Потребителят посочва в регистрационната форма следните данни: име, фамилия и имейл адрес. Потребителят трябва да въведе и парола за Онлайн магазина.
        3. В Онлайн магазина може да се регистрира само физическо лице, което има навършени 18 години. Преди натискане на бутона „Регистрирай се“, Потребителят трябва да декларира, че има навършени 18 години, като постави отметка в полето преди съответната декларация чек-бокс.
        4. При регистрацията си Потребителят получава уникално потребителско име, което e неговия имейл адрес. При следващо влизане в профила си, Потребителят трябва да въведе своя имейл адрес и парола, зададени при регистрацията му/й.
        5. Чрез профилът си Потребителят може да следи и управлява своите поръчки. Регистрацията и създаването на профил в Онлайн магазина дава възможност на Потребителя да участва в Програмата за лоялност, с чиито Общи условия може да се запознаете тук.

        IV. ПОРЪЧКА

        1. За да направят покупка от Онлайн магазина, Потребителите трябва да направят поръчка като следват техническите стъпки описани в тези Общи условия и да ги следват в Онлайн магазина, както е указано в неговия интерфейс.
        2. Потребителят може да направи поръчка в Онлайн магазина без регистрация в Онлайн магазина: като гост или като плати с GooglePlay, или след регистрация в Онлайн магазина като влезе в профила си.
        3. За да направи поръчка, Потребителят трябва да избере желан вид Стока и да определи цвят, размер и други характеристики, когато това е необходимо и както е указано за избраната Стока. След това Потребителят поставя така определената Стока в „Количката“ с натискане на бутона „Добави в количката“.
        4. Потребителят може да направи преглед на „Количката“ си, като види избраните за поръчка Стоки, дължимата за всяка една от тях сума, да промени техния брой или да изтрие всички или някои от тях.
        5. Ако Потребителят иска да завърши поръчката, той/тя трябва да натиснат бутон „Към касата“. В „Касата“ Потребителят ще види избраните от него Стоки, брой и дължима сума за всяка една Стока и общо дължимата сума за всички избрани в „Количката“ Стоки.
        6. За да завърши поръчката Потребителят трябва да въведе: имейл адрес, адрес за доставка, телефон, начин на доставка (т.е. до офис на куриер или доставка), начини на плащане, адрес за фактуриране (ако е различен от адреса за доставка). Потребителят може да избере опция да запази данните за доставка.
        7. Ако има поставени в „Количката“ на Потребителя Стоки, но поръчката не е завършена, Търговецът ще му напомни за това по имейл в рамките на 24 часа от поставяне на Стоките в „Количката“.
        8. При липса на наличност от дадена стока, поръчката няма да може да бъде завършена от Потребителя. Ако поръчката бъде завършена, но междувременно наличността е била изчерпана или наличните Стоки са дефектни, Търговецът ще се свърже по телефон с Потребителя, за да го уведоми за това и да откаже поръчката.
        9. Потребителят завършва поръчката с натискане на бутона „Завърши поръчката“. Потребителят е обвързан с предложението на Търговеца след като завърши поръчката.
        10. След завършване на поръчка, Потребителят получава потвърждение по имейл, че поръчката му е приета.
        11. Преди изпращане на поръчаната стока Търговецът се свърза с Потребителя на посочения от него телефон, с цел уточняване/потвърждаване на данните за поръчката и/или доставката. Ако Търговецът не успее да се свърже с Потребителя на посочения в поръчката телефон, Търговецът изпраща имейл до Потребителя със същата цел. Ако в срок от 5 (пет) работни дни от изпращане на имейла Потребителят не се свърже с Търговеца, Търговецът има право да развали договора и да не изпълни поръчката. Ако поръчката е платена с дебитна/кредитна карта, Търговецът ще възстанови платената от Потребителя сума по същата сметка, от която е било платено.
        12. Търговецът има право да счита за „Нелоялен потребител“ Потребителя, който за 2 (две) поредни пратки:.
        i. е потвърдил своя адрес за доставка след телефонното обаждане или имейл на Търговеца, както е описано в настоящите Общи условия по-горе; и
        ii. Куриерът се е свързал с него, но:
        a) Потребителят не е бил намерен на адреса за доставка, или
        b) Потребителят не се е явил в офиса на куриера в срок от 7 (седем) дни за получаване на Стоката, или
        c) Потребителят е отказал да получи Стоката през приложението на куриера.

          В тези случаи, след завършване на третата поръчка и след като установи горните обстоятелства, Търговецът ще уведоми Нелоялния потребител по телефона, че поръчката ще бъде доставена след авансово плащане онлайн с дебитна/кредитна карта. Ако Нелоялният потребител откаже да направи това, Търговецът има право да счита договора за развален и да не изпълни поръчката.

          V. ЦЕНИ
          1. Цената на всяка Стока в Онлайн магазина е посочена непосредствено до нея към момента на извършване на поръчката.
          2. Цените на стоките са в лева и включват ДДС, както и всички други допълнителни относими данъци и такси.
          3. Търговецът може да предоставя отстъпки за Стоките съгласно българското законодателство и правила, определени от Търговеца. Правилата, приложими за такива отстъпки, са налични на мястото, където е показана отстъпката.
          4. Различните видове отстъпки не могат да се комбинират при поръчка и закупуване на една и съща стока.
          5. Търговецът си запазва правото да променя по всяко време и без предизвестие цените на Стоките, като такива промени няма да засягат вече извършени поръчки.
          6. За доставка на стоките до личен адрес на Потребителя или офис на куриер, Потребителят дължи такса. Таксата ще бъда посочена по време на извършване на поръчката и избор на „Начин на доставка“ и ще бъде включена в дължимата крайна сума за конкретната поръчка. Потребителят може да не дължи такса да доставка, ако поръчката надхвърля определена сума. Това се обявява от Търговеца в Онлайн магазина, както и при извършване на поръчката.
                VI. НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ
          1. Потребителят може да заплати цената на избраните от него/нея Стоки като използва някои от следните начини на плащане:
            i) наложен платеж; или
            ii) с кредитна или дебитна карта.
              1. Ако Потребителят избере опцията за доставка с куриер и плащане с наложен платеж, той трябва да заплати цената на поръчаните артикули заедно с цената за доставка на куриера при получаването на стоката.
              2. При плащане с кредитна или дебитна карта, плащането на стоките и цената за тяхната доставка, доколкото е дължима, се заплаща онлайн чрез електронен ПОС терминал на Stripe за сигурни плащания през Онлайн магазина.
              3. Търговецът има право да се свърже по телефона и да поиска от Нелоялен потребител да плати поръчката си само онлайн с кредитна/дебитна карта, както е посочено в т. 12 на Раздел IV „Поръчка“ от настоящите Общи условия, по-горе.
              VII. ДОСТАВКА
                1. Търговецът обработва поръчките в срок до 2 (два) работни дни. . Обработените поръчки се изпращат на същия ден към партньорските куриерски компании. Доставката обичайно се извършва в рамките на обичайния в практиката срок съобразно с избрания способ за доставка. Обичайният срок за доставка е в рамките от 1 (един) до 2 (два) работни дни от обработване на поръчката.
                2. Доставката на поръчаните Стоки се осъществява чрез следните куриерски фирми Еконт и Спиди.
                3. Доставката се извършва до адрес на потребителя на територията на Република България или до офис на куриерските фирми Еконт и Спиди, освен ако в Онлайн магазина не е посочено друго.
                4. Разходите за доставка се покриват от Потребителя освен в случаите на доставка на стоки на стойност над определена стойност, обявена от Търговеца в Онлайн магазина. В този случай разходите за доставка се поемат от Търговеца.
                5. Търговецът не носи отговорност за неизпълнение на поръчка в случаите, когато Потребителят е посочил неверни, непълни и/или неточни лични данни, включително, когато е посочил непълен, неточен или фиктивен адрес или телефон.
                6. Доставката се извършва във възможно най-кратки срокове, но не по-късно от 30 дни от потвърждаване на поръчката от Търговеца. При извънредни обстоятелства Търговецът си запазва правото да удължава срока за доставка, като своевременно информира за това Потребителя.
                7. Потребителят е длъжен да прегледа стоката в момента на доставката ѝ и да уведоми Търговеца чрез куриера незабавно при установени несъответствия, липси и повреди. Ако Потребителят не стори това, се приема, че доставката е приета без възражения.
                VIII. ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА
                  1. Потребителят има право да се откаже от договора без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка, в 14-дневен срок, считано от датата на приемане на стоките от Потребителя или от трето лице.
                  2. За да упражни правото си по настоящата клауза, Потребителят трябва да попълни и изпрати на Търговеца стандартния формуляр за отказ на Стоката, или друго съобщение с идентично съдържание на имейл адреса или на адреса за кореспонденция на Търговеца. Стандартният формуляр за отказ е приложен към всяка доставена поръчка (с изключение на поръчки на бански и бельо, моля вижте т. 9 от този раздел, по-долу), както и в Онлайн магазина. Формулярът или съобщението трябва да бъдат изпратени на Търговеца в рамките на срока по предходната точка. Формулярът за отказ от договора включва следната информация:
                  i) Име, адрес и имейл адрес на Търговеца
                  ii) Изявление на Потребителя, че той/тя се отказва от договора с Търговеца за определени стоки, както следва:
                  • Посочва се Стоката/Стоките;
                  • Кога са поръчани и получени;
                  • Името и адреса на Потребителя;
                  • Причина за връщане (за информация на Търговеца);
                  • IBAN за възстановяване на платените от Потребителя суми;
                  • Подпис (ако съобщението се изпраща на хартиен носител);
                  • Дата.
                  3. Търговецът уведомява Потребителя с имейл, че заявката за отказ е получена, както и, че поръчката му е анулирана.
                  4. Потребителят е длъжен да върне Стоките, като поеме преките разходи за връщането, и задължително заедно с касовата бележка и фактурата, ако има такава, като ги предаде на Търговеца или на упълномощено от последното лице, в срок от 14 дни от датата, на която Потребителят е упражнил правото си на отказ от договора.
                  5. При връщане стоката трябва да е в оригиналната си опаковка, без следи от употреба или нарушаване на търговския вид.
                  6. Търговецът има право да отложи възстановяването на плащанията до получаване на стоките обратно или докато не бъде представено доказателство, че е стоките са изпратени обратно, в зависимост от това, кое от двете събития е настъпило по-рано.
                  7. В случай, че Потребителят не изпълни задължението си за връщане на стоката в срока по т. 4 по-горе, без да уведоми Търговеца за забавянето, Търговецът ще счита, че Потребителят е оттеглил изявлението си за упражняване на отказ от договора.
                  8. Когато във връзка с изпълнението по договора Търговецът е направил разноски и Потребителят се откаже от договора, Търговецът има право да задържи съответната сума за направените разноски или да изисква тяхното плащане.
                  9. Потребителят няма право да се откаже от договора, ако предмет на същия са били бельо и бански костюми от хигиенни съображения и съображения за здравето.
                  10. Търговецът възстановява на Потребителя само заплатената от него цена за върнатите Стоки, но не и разходите за доставка.
                  11. Когато Потребителят е ползвал отстъпка при плащане на купената Стока и Потребителят се откаже от договора, Търговецът възстановява само действително платената от Потребителя сума за Стоката.
                  12. Ако Потребителят е изпробвал Стоката по време и начин, различни от необходимото, за да прецени дали му става или стои добре, както във физически магазин, и в резултат на това Стоката е увредена и не може да се ползва съобразно нейното естество, характеристики и функциониране, при отказ на Потребителя, Търговецът си запазва правото да възстанови на Потребителя сума, която е пропорционална на намалената стойност на Стоката в резултат на причинената й от Потребителя вреда.
                  13. Търговецът възстановява сумата платена за отказаната поръчка в рамките на 14 дни от получаване на заявлението за отказ на Потребителя. В случай че Потребителят е направил плащане по договора с дебитна/кредитна карта и е упражнил правото си на отказ от договора, възстановяването на суми се извършва чрез нареждане на обратна операция по картата с която е направено плащането. Когато поръчката е била платена с наложен платеж, Търговецът възстановява сумата за отказаната поръчка по сметката, която Потребителят е предоставил в заявлението за отказ.
                  IX. ГАРАНЦИИ И РЕКЛАМАЦИИ
                  1. Потребителят има право на рекламация за всяко несъответствие на Стоката/Стоките с договореното/поръчаното, които Потребителят е установил след приемане на Стоката/Стоките от куриера. Счита се, че несъответствие е налице, когато:
                  i) Доставените Стоки не съответстват на описанието, вида и/или качеството на Стоките посочени в Онлайн магазина, или когато не съответстват на поръчаното количество или за конкретната цел, търсена от Потребителя; или
                  ii) Стоките не съответстват на целта, количеството, качеството и характеристиките, които са обичайни за стоки от вида, който е предмет на поръчката.
                  2. Търговецът не носи отговорност за естественото износване на стоките.
                  3. Всяко несъответствие на Стоката с договора за продажба, което се прояви до 1 (една) година след доставката на Стоката, се смята, че е съществувало при доставянето ѝ, освен ако се докаже, че липсата на съответствие се дължи на естеството на стоката или на характера на несъответствието, като например, но не само, промяна в цвета или материята в резултат на употреба на Стоката.
                  4. Потребителят има право да предяви рекламация на стоката или услугата, независимо от това дали производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката или услугата.
                  5. При предявяване на рекламацията потребителят може да претендира за:
                  i) Отстраняване на несъответствието чрез ремонт или заменяне на Стоката с друга, съответстваща на договореното, ако не води до прекомерни разходи за Търговеца;
                  ii) Да получи пропорционално намаляване на цената; или
                  iii) Да развали договора.
                  1. Ремонтът или заменянето на Стоки се извършват в разумен срок за сметка на Търговеца, като той поема всички разходи, включително за вземането на Стоката от Потребителя.
                  2. Потребителят не дължи заплащане за обичайната употреба (съобразно тяхното естество и цел) на заменените Стоки за времето преди тяхната замяна.
                  3. Ако ремонтът или замяната не могат да бъдат извършени или несъответствието е прекалено голямо, Потребителят може да иска намаляване на цената или да развали договора.
                  4. Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато Търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на Стоката с нова или да се поправи стоката в разумен срок от предявяване на рекламацията от Потребителя.
                  5. Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако несъответствието на потребителската стока с договора е незначително.
                  6. Когато удовлетворяването на рекламацията се извършва чрез замяна на стоката с друга, съответстваща на договореното, Търговецът ще запази на потребителя първоначалните гаранционни условия.
                  7. Рекламацията се подава устно на посочения от Търговеца телефон или писмено чрез, посочения имейл, по поща или подадена до адреса на Търговеца.
                  8. При предявяване на рекламация потребителят посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума, и адрес, телефон и email за контакт.
                  9. При подаване на рекламация потребителят задължително следва да приложи и документите, на които се основава претенцията, а именно:
                  i) касова бележка или фактура;
                  ii) протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката с договореното;
                  iii) други документи, установяващи претенцията по основание и размер.
                  1. Рекламацията на потребителска стока може да се предяви до 2 (две) години от доставката на стоката.
                  2. Срокът спира да тече през времето, необходимо за извършване на ремонт или замяна.
                  3. Предявяването на рекламация не е пречка за предявяване на иск.
                  4. Търговецът поддържа регистър на предявените рекламации. На Потребителя се изпраща документ на посочения от него имейл, в който е посочен номера на рекламацията от регистъра и вида на стоката.
                  5. Когато Търговецът удовлетвори рекламацията, издава акт за това, който се съставя в два екземпляра, и предоставя задължително един екземпляр на Потребителя
                       X. ИНТЕЛЕКТУАЛНА СОБСТВЕНОСТ
                  1. Правата на интелектуална собственост върху всички материали и ресурси, разположени на уебсайта на Търговеца (включително наличните бази данни), са обект на закрила по Закона за авторското право и сродните права, принадлежат на Търговеца или на съответно указаното лице, преотстъпило правото на ползване на Търговеца, и не могат да бъдат използвани в нарушение на действащото законодателство.
                  2. При копиране или възпроизвеждане на информация вън от допустимото, както и при всяко друго нарушение на правата на интелектуална собственост върху ресурсите на Търговеца, Търговецът има правото да претендира обезщетение и за претърпените преки и косвени вреди в пълен размер.
                  3. Освен в случаите, когато е изрично уговорено, Потребителят не може да възпроизвежда, променя, заличава, публикува, разпространява и разгласява по друг начин информационните ресурси, публикувани в Онлайн магазина.
                  4. Търговецът се задължава да полага дължимата грижа да осигури възможност на Потребителя за нормален достъп до предоставяните услуги.
                  5. Търговецът си запазва правото да преустанови достъпа до предоставените услуги. Търговецът има право, но не и задължение, по своя преценка да изтрива информационни ресурси и материали, публикувани в Онлайн магазина.
                        XI. ДРУГИ
                  1. Търговецът има право по свое усмотрение, без да отправя предизвестие да прекрати едностранно договора, в случай че установи, че предоставяните услуги се използват в нарушение на настоящите Общи условия, законодателството в Република България и общоприетите нравствени норми.
                  2. Освен в случаите, предвидени в настоящите Общи условия, договорът между страните се прекратява и при преустановяване на дейността на Търговеца или прекратяване поддържането на Онлайн магазина.
                  3. Страните декларират, че, в случай че някоя/и от клаузите по настоящите Общи условия се окаже/окажат недействителна/и, това няма да влече недействителност на целия договор или на други негови части. Недействителната клауза ще бъде заместена от повелителните норми на закона или установената практика.
                  4. Търговецът има право да измени Общите условия, като се задължава да уведоми Потребителите за всяко изменение в Общите условия в 7-дневен срок от настъпването на това обстоятелство на посочения от Потребителя имейл адрес.
                  5. Когато не е съгласен с измененията в Общите условия, Потребителят има право да се откаже от договора, без да посочва причина и без да дължи обезщетение или неустойка, както и да продължи да пазарува в Онлайн магазина при Общите условия преди измененията, с които не е съгласен. За да упражни това си право, Потребителят следва да уведоми Търговеца в срок от един месец от получаването на съобщението по предходната точка.
                  6. В случай че Потребителят не упражни правото си да се откаже от договора по реда описан тук по-горе в т.т. 4 и 5, се счита, че изменението е прието от Потребителя без възражения.
                  7. По всички неуредени от настоящите Общи условия въпроси се прилагат разпоредбите на действащото законодателство на Република България.
                  8. Потребителите могат да използват Европейската платформа за онлайн решаване на спорове (ОРС), достъпна на / http://ec.europa.eu/odr/- единен портал за достъп, който позволява на потребителите и търговците в ЕС да уреждат възникналите споровете помежду си. Алтернативното решаване на спорове /АРС/ между потребители и търговци представлява извънсъдебно помирително производство на доброволен принцип.
                  9. Ако даден спор между Потребител и Търговеца не може да бъде решен по взаимно съгласие или чрез извънсъдебно помирително производство, компетентен за решаването му е българския съд, както и Комисия за защита на потребителите.

                  Настоящите Общи условия са актуални към 02.01.2025г.