УСЛОВИЯ ЗА ИЗПОЛЗВАНЕ НА ОНЛАЙН МАГАЗИН WWW.MISMO.BG
Настоящите общи условия уреждат взаимоотношенията между „Комтех Груп“ ООД, от една страна, и Потребителите (както са определени по-долу) на Онлайн магазина http://www.mismo.bg, от друга, във връзка с покупката на Стоки.
Моля, прочетете Общите условия преди да използвате Онлайн магазина. Приемането на Общите условия е необходимо и задължително условие за сключването на договора за покупко-продажба между Потребителя и Търговеца.
При използване на Онлайн магазина Вашите лични данни ще бъдат обработвани в съответствие с Политиката за защита на личните данни на „Комтех Груп“ ООД.
За целите на настоящите Общи условия долупосочените определения следва да имат и да се разбират в следния смисъл:
Търговецът - „Комтех Груп“ ООД е дружество, регистрирано по Търговския закон на Република България с ЕИК 201267307, със седалище и адрес гр. София, Манастирски Ливади-Запад, ул. „Ралевица“, № 73Б вх. А, ап. 11, имейл адрес за кореспонденция: info@mismo.bg, телефон: +359895601777.
Онлайн магазина – Онлайн магазинът, който е достъпен на интернет страницата http://www.mismo.bg, включително всички негови подстраници, и който предлага за продажба стоки като дрехи, обувки, аксесоари и други.
Потребителят/Потребителите - Всяко физическо лице, което е навършило 18 години и купува Стоки от Онлайн магазина, които не са предназначени за извършване на търговската му или професионална дейност, както и всяко физическо лице, което като използва Онлайн магазина действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност.
Общи условия - Настоящите Общи условия, които включват условия за ползване на Онлайн магазина, включително правила за регистрация, поръчка на Стоки, доставка, отказ на поръчка, гаранции и рекламации, доброволно решаване на спорове, и всяка друга правно значима информация, която е свързана с използването на Онлайн магазина.
Лични данни – Данни за Потребителите, които се събират от Търговеца при използването на Онлайн магазина от страна на Потребителите и чрез които те могат да бъдат идентифицирани.
Стока/Стоки – Това са дрехи, обувки, бански костюми, бельо, аксесоари и други стоки, които се предлагат от Търговеца в Онлайн магазина за продажба на Потребителите.
Договор за продажба - Договор, по силата на който Търговецът прехвърля или се задължава да прехвърли собствеността на Стоки на Потребителя, а Потребителят заплаща или се задължава да заплати цената за тях.
Процедура за алтернативно решаване на потребителски спорове - процедура за извънсъдебно решаване на потребителски спорове, отговаряща на изискванията на Закона за защита на потребителите и осъществявана от орган за алтернативно решаване на потребителски спорове.
- Всеки Потребител може да направи регистрация и да създаде профил в Онлайн магазина.
- За да бъде завършена регистрацията в Онлайн магазина, Потребителят посочва в регистрационната форма следните данни: име, фамилия и имейл адрес. Потребителят трябва да въведе и парола за Онлайн магазина.
- В Онлайн магазина може да се регистрира само физическо лице, което има навършени 18 години. Преди натискане на бутона „Регистрирай се“, Потребителят трябва да декларира, че има навършени 18 години, като постави отметка в полето преди съответната декларация чек-бокс.
- При регистрацията си Потребителят получава уникално потребителско име, което e неговия имейл адрес. При следващо влизане в профила си, Потребителят трябва да въведе своя имейл адрес и парола, зададени при регистрацията му/й.
- Чрез профилът си Потребителят може да следи и управлява своите поръчки. Регистрацията и създаването на профил в Онлайн магазина дава възможност на Потребителя да участва в Програмата за лоялност, с чиито Общи условия може да се запознаете тук.
IV. ПОРЪЧКА
- За да направят покупка от Онлайн магазина, Потребителите трябва да направят поръчка като следват техническите стъпки описани в тези Общи условия и да ги следват в Онлайн магазина, както е указано в неговия интерфейс.
- Потребителят може да направи поръчка в Онлайн магазина без регистрация в Онлайн магазина: като гост или като плати с GooglePlay, или след регистрация в Онлайн магазина като влезе в профила си.
- За да направи поръчка, Потребителят трябва да избере желан вид Стока и да определи цвят, размер и други характеристики, когато това е необходимо и както е указано за избраната Стока. След това Потребителят поставя така определената Стока в „Количката“ с натискане на бутона „Добави в количката“.
- Потребителят може да направи преглед на „Количката“ си, като види избраните за поръчка Стоки, дължимата за всяка една от тях сума, да промени техния брой или да изтрие всички или някои от тях.
- Ако Потребителят иска да завърши поръчката, той/тя трябва да натиснат бутон „Към касата“. В „Касата“ Потребителят ще види избраните от него Стоки, брой и дължима сума за всяка една Стока и общо дължимата сума за всички избрани в „Количката“ Стоки.
- За да завърши поръчката Потребителят трябва да въведе: имейл адрес, адрес за доставка, телефон, начин на доставка (т.е. до офис на куриер или доставка), начини на плащане, адрес за фактуриране (ако е различен от адреса за доставка). Потребителят може да избере опция да запази данните за доставка.
- Ако има поставени в „Количката“ на Потребителя Стоки, но поръчката не е завършена, Търговецът ще му напомни за това по имейл в рамките на 24 часа от поставяне на Стоките в „Количката“.
- При липса на наличност от дадена стока, поръчката няма да може да бъде завършена от Потребителя. Ако поръчката бъде завършена, но междувременно наличността е била изчерпана или наличните Стоки са дефектни, Търговецът ще се свърже по телефон с Потребителя, за да го уведоми за това и да откаже поръчката.
- Потребителят завършва поръчката с натискане на бутона „Завърши поръчката“. Потребителят е обвързан с предложението на Търговеца след като завърши поръчката.
- След завършване на поръчка, Потребителят получава потвърждение по имейл, че поръчката му е приета.
- Преди изпращане на поръчаната стока Търговецът се свърза с Потребителя на посочения от него телефон, с цел уточняване/потвърждаване на данните за поръчката и/или доставката. Ако Търговецът не успее да се свърже с Потребителя на посочения в поръчката телефон, Търговецът изпраща имейл до Потребителя със същата цел. Ако в срок от 5 (пет) работни дни от изпращане на имейла Потребителят не се свърже с Търговеца, Търговецът има право да развали договора и да не изпълни поръчката. Ако поръчката е платена с дебитна/кредитна карта, Търговецът ще възстанови платената от Потребителя сума по същата сметка, от която е било платено.
- Търговецът има право да счита за „Нелоялен потребител“ Потребителя, който за 2 (две) поредни пратки:.
В тези случаи, след завършване на третата поръчка и след като установи горните обстоятелства, Търговецът ще уведоми Нелоялния потребител по телефона, че поръчката ще бъде доставена след авансово плащане онлайн с дебитна/кредитна карта. Ако Нелоялният потребител откаже да направи това, Търговецът има право да счита договора за развален и да не изпълни поръчката.
- Цената на всяка Стока в Онлайн магазина е посочена непосредствено до нея към момента на извършване на поръчката.
- Цените на стоките са в лева и включват ДДС, както и всички други допълнителни относими данъци и такси.
- Търговецът може да предоставя отстъпки за Стоките съгласно българското законодателство и правила, определени от Търговеца. Правилата, приложими за такива отстъпки, са налични на мястото, където е показана отстъпката.
- Различните видове отстъпки не могат да се комбинират при поръчка и закупуване на една и съща стока.
- Търговецът си запазва правото да променя по всяко време и без предизвестие цените на Стоките, като такива промени няма да засягат вече извършени поръчки.
- За доставка на стоките до личен адрес на Потребителя или офис на куриер, Потребителят дължи такса. Таксата ще бъда посочена по време на извършване на поръчката и избор на „Начин на доставка“ и ще бъде включена в дължимата крайна сума за конкретната поръчка. Потребителят може да не дължи такса да доставка, ако поръчката надхвърля определена сума. Това се обявява от Търговеца в Онлайн магазина, както и при извършване на поръчката.
- Потребителят може да заплати цената на избраните от него/нея Стоки като използва някои от следните начини на плащане:
- Ако Потребителят избере опцията за доставка с куриер и плащане с наложен платеж, той трябва да заплати цената на поръчаните артикули заедно с цената за доставка на куриера при получаването на стоката.
- При плащане с кредитна или дебитна карта, плащането на стоките и цената за тяхната доставка, доколкото е дължима, се заплаща онлайн чрез електронен ПОС терминал на Stripe за сигурни плащания през Онлайн магазина.
- Търговецът има право да се свърже по телефона и да поиска от Нелоялен потребител да плати поръчката си само онлайн с кредитна/дебитна карта, както е посочено в т. 12 на Раздел IV „Поръчка“ от настоящите Общи условия, по-горе.
- Търговецът обработва поръчките в срок до 2 (два) работни дни. . Обработените поръчки се изпращат на същия ден към партньорските куриерски компании. Доставката обичайно се извършва в рамките на обичайния в практиката срок съобразно с избрания способ за доставка. Обичайният срок за доставка е в рамките от 1 (един) до 2 (два) работни дни от обработване на поръчката.
- Доставката на поръчаните Стоки се осъществява чрез следните куриерски фирми Еконт и Спиди.
- Доставката се извършва до адрес на потребителя на територията на Република България или до офис на куриерските фирми Еконт и Спиди, освен ако в Онлайн магазина не е посочено друго.
- Разходите за доставка се покриват от Потребителя освен в случаите на доставка на стоки на стойност над определена стойност, обявена от Търговеца в Онлайн магазина. В този случай разходите за доставка се поемат от Търговеца.
- Търговецът не носи отговорност за неизпълнение на поръчка в случаите, когато Потребителят е посочил неверни, непълни и/или неточни лични данни, включително, когато е посочил непълен, неточен или фиктивен адрес или телефон.
- Доставката се извършва във възможно най-кратки срокове, но не по-късно от 30 дни от потвърждаване на поръчката от Търговеца. При извънредни обстоятелства Търговецът си запазва правото да удължава срока за доставка, като своевременно информира за това Потребителя.
- Потребителят е длъжен да прегледа стоката в момента на доставката ѝ и да уведоми Търговеца чрез куриера незабавно при установени несъответствия, липси и повреди. Ако Потребителят не стори това, се приема, че доставката е приета без възражения.
- Потребителят има право да се откаже от договора без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка, в 14-дневен срок, считано от датата на приемане на стоките от Потребителя или от трето лице.
- За да упражни правото си по настоящата клауза, Потребителят трябва да попълни и изпрати на Търговеца стандартния формуляр за отказ на Стоката, или друго съобщение с идентично съдържание на имейл адреса или на адреса за кореспонденция на Търговеца. Стандартният формуляр за отказ е приложен към всяка доставена поръчка (с изключение на поръчки на бански и бельо, моля вижте т. 9 от този раздел, по-долу), както и в Онлайн магазина. Формулярът или съобщението трябва да бъдат изпратени на Търговеца в рамките на срока по предходната точка. Формулярът за отказ от договора включва следната информация:
- Посочва се Стоката/Стоките;
- Кога са поръчани и получени;
- Името и адреса на Потребителя;
- Причина за връщане (за информация на Търговеца);
- IBAN за възстановяване на платените от Потребителя суми;
- Подпис (ако съобщението се изпраща на хартиен носител);
- Дата.
- Потребителят има право на рекламация за всяко несъответствие на Стоката/Стоките с договореното/поръчаното, които Потребителят е установил след приемане на Стоката/Стоките от куриера. Счита се, че несъответствие е налице, когато:
- Ремонтът или заменянето на Стоки се извършват в разумен срок за сметка на Търговеца, като той поема всички разходи, включително за вземането на Стоката от Потребителя.
- Потребителят не дължи заплащане за обичайната употреба (съобразно тяхното естество и цел) на заменените Стоки за времето преди тяхната замяна.
- Ако ремонтът или замяната не могат да бъдат извършени или несъответствието е прекалено голямо, Потребителят може да иска намаляване на цената или да развали договора.
- Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато Търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на Стоката с нова или да се поправи стоката в разумен срок от предявяване на рекламацията от Потребителя.
- Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако несъответствието на потребителската стока с договора е незначително.
- Когато удовлетворяването на рекламацията се извършва чрез замяна на стоката с друга, съответстваща на договореното, Търговецът ще запази на потребителя първоначалните гаранционни условия.
- Рекламацията се подава устно на посочения от Търговеца телефон или писмено чрез, посочения имейл, по поща или подадена до адреса на Търговеца.
- При предявяване на рекламация потребителят посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума, и адрес, телефон и email за контакт.
- При подаване на рекламация потребителят задължително следва да приложи и документите, на които се основава претенцията, а именно:
- Рекламацията на потребителска стока може да се предяви до 2 (две) години от доставката на стоката.
- Срокът спира да тече през времето, необходимо за извършване на ремонт или замяна.
- Предявяването на рекламация не е пречка за предявяване на иск.
- Търговецът поддържа регистър на предявените рекламации. На Потребителя се изпраща документ на посочения от него имейл, в който е посочен номера на рекламацията от регистъра и вида на стоката.
- Когато Търговецът удовлетвори рекламацията, издава акт за това, който се съставя в два екземпляра, и предоставя задължително един екземпляр на Потребителя
Настоящите Общи условия са актуални към 02.01.2025г.